American Staffordshire Terrier

Var in på Conviction´s hemsida iadg för att kolla om de lagt upp något nytt ang om valparna vilket de har. Lagt ut lite bilder på valparna och vilka hanen och tiken är. Riktigt fina!
Samtidigt upptäcker jag något som jag aldrig har tänkt på eller inte viste fören jag kollade på Shons och Finlis resultat av HD/AD och på uppfödarna som står med på Svenska Amstaff klubben: www.amstaffklubben.se
Shon har HD/AD:a/ua vilket är riktigt bra men att Finlis har HD/AD:b/c/ua vilket inte är lika bra.

Jag kände att jag måste ringa och fråga kenneln som jag varit i kontakt med ett bra tag nu om hur det är. För det är inte bra med C på HD men eftersom de flesta uppfödarna som stod med på amstaff klubben har hundar med B och C på HD om det är för att rasen är på väg att bli sönder avlad. Hon höll med mig om att det var tråkigt att det var så men att just rasen i sig inte har några problem med höfterna fast de har C på HD. På grund av att amstaff är oftats väldigt muskulösa och att de håller ihop höfterna så pass bra att de inte blir drabbade av att de får problem med sina höfter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0