Bastufest hemma hos Thilén

Denna helg har varit lugn och full rulle. I fredags slutade jag jobba kl 19 men kom inte hem fören vid kl 20.30 och somnade nästan i soffan vid tio tiden. Hade varit trött hela dagen  på jobbet. Och när man är trött blir man övertrött eftersom man måste håla sig vaken, när man blir det då är det inget vettigt som kommer ut ur munnen på en och om inte annat blir man bara helt knäpp med andra ord. :)

Igår träffade jag Ejdervik och Pettsson på gamla stan vid runt halv tolv. Var och titta på när Johanna var stf. hästhämtar chef på vaktavlösningen. Det var inte så uppskattat från hennes sida till en början, mest bara för att hon var så jäkla nervös. Men det gick någorlunda bra. Var bara en soldat som vände sig åt fel håll när de skulle rätta in sig. Tittade nästan på hela avlösningen, gick till hästarna för att prata skit med Johanna och prata om hur det gick.
Efter att vi var klara där gick vi på systemet för Pettsson hade inte handlat än inför kvällen. Hon och Larsson delade på en platta Norrlands Guld.
Sen blev det en fika på Wayns, blev bara en kaffe lauté för min del. Vi satt ute i hopp om att det skulle vara lite varmare än vad det var emn vi kunde inte gå in och säta oss heller pga att det var smockat emd folk där + att vi hade en platta med öl som vi gick och bar på. När vi sitter där och pratar om allt mellan himmel och jord ser vi hur Toft bara dyker upp från tomma intet. Var en riktigt trevlig överraskning. Meningen var egentligen att han skulle överraska oss allihopa hemma hos Thilén.
Efter fikat blev det lite shoping, köpte skor. Behövde verkligen ett par nya skor till jobbet, så det fick bli ett par svarta ballerinaskor och två par tygskor.
På kvällen begav jag mig till Johanna för att jag skulle samåka med henne, Larsson, Anton och en kille som låg i 2:a pluton som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på.
Var framme hos Thilén vid runt 7-tiden. Hade en riktigt trevlig kväll måste jag säga. Fick träffa andra lumpar polare som man inte har sett sen muck. De som kom av oss "lumpare" var Carnock, Berge, Hedlund, Dahlberg, Edlund, Englund, Toft, Johanna, Anton, Larsson, Pettsson, Ejdervik, Nylander sen var det en polare till Toft som också var där samt Antons kille från 2:a pluton.
Slutade med att jag och Pettsson delade säng redan vid 2 tiden. Fanns ont om sovplatser vilket vi visste så vi tog fösta bästa säng medans det fortfarande var ledigt :)

Så idag har man inte varit allt för aktiv. Jag och Pettsson beställde en pizza det första vi gjorde när vi kom hem till mig sen titta på The Fast and the Furious filmerna innan hon skulle åka in till centrum för att ta tåget hem :)


Det var min helg. En riktigt bra helg om jag får säga det själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0